Santini Media_8 najčešćih grešaka na web stranicama malih i srednjih poduzeća

8 najčešćih grešaka na web stranicama malih i srednjih poduzeća

Web stranica je najvažnije lice koje poduzeće pokazuje svojim kupcima. Prije nego kupac stupi nogom u trgovinu, prije nego se odvaži na poziv, prije nego procijeni ponudu koja mu se nudi on će prosurfati web stranicom i koristeći ju steći prvi dojam o ponudi i poduzeću.

Ipak, koliko je god gornja činjenica općeprihvaćena, poduzeća (pogotovo mala i srednja poduzeća) često rade nekoliko velikih osnovnih grešaka sa svojim web stranicama te gube kupce i novac.

1. Loš dizajn

Dizajn web stranice koji izgleda kao da je napravljen 2000. godine kada su prvi Internet priključci počeli stizati u hrvatske domove svakako nije poželjan. Ne samo da će takav neatraktivan dizajn biti nefunkcionalan odnosno posjetitelj se neće snaći na web stranici nego će i prvi dojam biti loš. Što da potencijalni kupac misli o poduzeću koje se do 2014. godini nije potrudilo napraviti niti kvalitetnu web stranicu?

Koliko god kvalitetni i povoljni bili proizvodi ili usluge koji se nude,moderni kupac lošu web stranicu smatra isto kao što bi i smatrao neuredni i zastarjeli ured ili dućan.

2. Nema „poziva na akciju“

Poziv na akciju je tekst, „gumb“ ili dio web stranice koji posjetitelja poziva na određenu akciju na stranici. To može biti poziv na kontaktiranje poduzeća, poziv na online narudžbu, poziv za skidanje online materijala, kontakt formular i slično. Bez poziva na akciju posjetitelja se ne usmjerava prema kontaktu te ne postoji interakcija. Kako je glavni cilj povećanje prodaje proizvoda/usluga osnovni kontakti (mail i broj telefona) bi u najidealnijem slučaju trebali biti vidljivi na svakom djelu web stranice.

3. Promjene i ažuriranja na web stranici koje oduzimaju puno vremena

Kvalitetna web stranica ima blog ili novosti u kojem komunicira s kupcima te objavljuje zanimljivosti vezane uz poslovanje poduzeća. Ipak, takve promjene i ažuriranja oduzimaju dosta vremena. 64% vlasnika smatra velikim izazovom pronalaženje vremena za ažuriranjem web stranice svojeg poduzeća.

Zato je najbolje odrediti jednu osobu koja će redovno održavati sadržaj stranice ili takve aktivnosti prepusti profesionalcima.

 4. Nedostatak mjerenja

Istraživanja pokazuju da čak 75% poduzeća ne prate napredak i rezultate svoje web stranice. Bez mjerenja posjeta i analize ponašanja posjetitelja na web stranicama, poduzeće ne zna koliko je stranica posjećena, kako su se posjetitelji web stranice ponašali na web stranici ni koliko dugo su se zadržali na web stranici. Ukratko, bez mjerenja je poduzeće u mraku oko učinkovitosti svoje web stranice. Alati kao Google Analytics su ključni u takvim analizama.

5. Loš SEO

Web stranica može imati najbolji mogući dizajn i najnoviji sadržaj no ako ju se ne može pronaći po ključnim riječima bitnima za poduzeće i usluge koje poduzeće nudi web stranice kao da i nema.

Više od 25% malih poduzeća uopće nije moguće pronaći na Googleu jer njihove web stranice nisu dobro optimizirane, nemaju Google Places ili Google Plus stranicu te se ne bave redovno optimizacijom.

6. Nepostojeći linkovi za društvene mreže

Kakav god stav imali prema Facebooku i ostalim društvenim mrežama one su nužnost u kvalitetnoj online prisutnosti poduzeća te sve snažniji kanal prodaje proizvoda i usluga te komunikacije s kupcima. Korisnik se možda i neće vratiti tako brzo na web stranicu ali ako na njoj ne postoji link koji vodi na društvenu stranicu poduzeća korisnik je vjerojatno izgubljen jer ga ništa više ne veže za poduzeće. Ako takvi linkovi postoje, velika je šansa da korisnik „lajka“ i slijedi objave na društvenim mrežama te on nije izgubljen nego je i dalje izložen sadržaju koje poduzeće stvara. Iz tog razloga kvalitetna web stranica treba imati vidljive linkove koji vodena društvene mreže ali i mogućnost dijeljenja sadržaja web stranice na društvenim mrežama od strane korisnika čime je doseg web stranice puno veći.

7. Web stranice nije optimizirana za mobitele i smartphoneove

Više od trećine Hrvata posjeduje smartphone te je njegovo korištenje najizrazitije u populaciji staroj od 15 do 34 godine.

Ako se web stranica na mobitelu pokazuje neispravno ili nepotpuno gubi se veliki dio tržišta.

Više od 50% stranica nije optimizirano za mobilni prikaz.

8. Poduzeće nema određenu IT osobu za web stranicu

Bez IT profesionalca kome je povjerena funkcionalnost i sigurnost web stranice, ona je u velikom riziku. Mala i srednja poduzeća najčešće nemaju potrebna IT znanja kojima mogu maksimalno zaštiti svoju web stranicu. Angažiranje vanjskog pouzdanog stručnjaka kojem se mogu u bilo kojem trenutku obratiti znači veću sigurnost, više vremena te posljedično i veće prihode.

Mali i srednji poduzetnici vjerojatno nikad neće imati dovoljno sredstava za web stranicu kakvu ima npr. Coca Cola ali uz kombinaciju izbjegavanja najčešćih grešaka, konstantim radom na web stranici (i društvenim mrežama) te prepuštanju web stranice u ruke profesionalcima, kvalitetna web stranica je snažan saveznik u povećanju prihoda i boljih rezultata svakog poduzeća.