google adwords

8 osnovnih koraka u izgradnji Google AdWords kampanje

Google je u 2013. godini uprihodio 60 milijardi dolara. 97% tog iznosa se odnosi na prihod od Google oglasa odnosno od Google AdWordsa. AdWords uistinu funkcioniraju te su zato i dobili povjerenje silnih oglašivačkih dolara.

Ipak, AdWords nisu magični štapić koji će preko noći povećati prihode. Danas je Google AdWords složena usluga s kojom treba znati raditi te ako se prepusti u ruke profesionalcu može donijeti znatna povećanja prodaje. Pripremao AdWords kampanju profesionalac ili sam poduzetnik sljedećih 8 koraka su osnovni u izgradnji AdWords kampanje.

1. Po čemu je naša ponuda jedinstvena?

Po čemu je naša ponuda jedinstvena ili na engleskom „unique selling proposition“ (USP) je pitanje koje bi si trebala postaviti svaka kompanija na svijetu. Zašto bi kupac kupio baš od nas? Zašto smo najbolji za kupca? Zašto ne ode kod konkurencije?

U Santini Media znamo koji je naš USP.

To je izvrsno znanje o online oglašavanju i biznisu općenito u kombinaciji s izuzetno povoljnim cijenama. Vjerujemo da smo s navedenim miksom u samom vrhu u Hrvatskoj i da smo s njim jedinstveni. Koji je Vaš USP? Ako niste sigurni, ozbiljno razmislite. Zašto bi itko kupio išta od Vas ako ni sami ne znate po čemu ste najbolji i posebni? Također poduzeće mora definirati tko je njegov idealni kupac. Tako će imati jasnu sliku kako se postaviti prema svim svojim marketinškim naporima.

2. Jesu li Google AdWords za mene?

Postoje kompanije i ponude za koje AdWords nisu primjereni. To su npr. „high end“ proizvodi kao što je Rolls-Royce ili proizvodi francuske kompanije Hermes. Postoje i industrije koje neće imati efekte od AdWords oglašavanja; sumnjamo da bi proizvođači lokomotiva promovirali svoje proizvode putem AdWordsa. Ipak za ogromnu većinu poduzeća a pogotovo mala i srednja poduzeća AdWords su odličan način promocije.

3. Optimizacija izgleda i funkcionalnosti web stranice

U prethodnom blog postu smo pisali o tome koje su najčešće greške kod web stranica malih i srednjih poduzeća. AdWords kampanje nema smisla ako je stranica zastarjela, nefunkcionalna i ako sletna stranica („landing page“) odnosno stranica na koju korisnik dolazi nakon klika na oglas neprimjerena. Da parafraziramo, nećemo se s Yugom utrkivati na Monzi nego ćemo „istjunirati“ naš auto/web stranicu (ili kupiti novi) te ćemo s kvalitetnom web stranicom ući na tržište AdWordsa.

O ovom koraku više pročitajte u našem prošlom postu:  8 najčešćih grešaka na web stranicama malih i srednjih poduzeća.

4. Definicija ciljeva kampanje

Ovisno o klijentu ciljevi mogu biti drugačiji. To može biti povećanje posjeta stranice, brandiranje ili AdWords kao dio šire kampanje. Ipak, budimo iskreni, cilj 99% kampanja je povećanje prodaje. Ako klijent zarađuje na kraju mjeseca više nego što je uložio u kampanju i usluge marketinške agencije kampanje je uspješna. Povećanje prodaje je dosta širok pojam pa bi svaki oglašivač sukladno svojim mogućnostima, budžetu i specifičnosti svog poslovanja treba isplanirati realne ciljeve za AdWords kampanju.

5. Pretraga ključnih riječi

Pretraga i analiza ključnih riječi je možda i najzahtjevniji ali i najzanimljiviji dio kod izgradnje AdWords kampanje.

Poanta nije samo dovesti posjetitelje na web stranicu nego i dovesti pravu vrstu posjetitelja. Pretraga ključnih riječi treba uzeti u obzir psihologiju korisnika Googlea odnosno predvidjeti koje ključne riječi ukucava potencijalni kupac proizvoda i usluga koje poduzeće nudi. Ključne riječi se trebaju rasporediti prema grupama oglasa. Npr. ako oglašivač proizvodi dvije vrste proizvoda; šminku i kreme za njegu tijelu najidealnije bi bilo napraviti dvije grupe ključnih riječi. Prva grupa (šminka) u kojoj će biti ključne riječi vezane za šminku i druga grupa (kreme za njegu tijela) u kojoj će biti ključne riječi vezane za kreme. Svakoj grupi bi u tom slučaju bio pridružen najmanje po jedan oglas. Također, trebaju se odrediti i negativne ključne riječi odnosno riječi za koje ne želimo da se pojavljuje oglas u slučaju njihova ukucavanja u Google tražilicu. Npr. svakako ne bismo htjeli da se oglas pojavljuje u pretrazi „krema za kolače“ jer prodajemo kreme za njegu tijela. Ne zaboravimo da se za svaku ključnu riječ mora odrediti maksimalni trošak po kliku („bid“). Što je veći taj iznos to su nam veće šanse da nam se oglas prikazuje na pozicijama na vrhu Googlea.

6. Izbor postavki kampanje

U AdWordsima postoje dvije osnovne vrste kampanje – kampanja na tražilici (Google searchu) i „display network“ kampanja. Display network je mreža Googleovih oglasa koji se pojavljuju na raznim stranicama diljem Interneta (Google AdSense). Nadalje, bira se teritorij na kojem želimo da se kampanja prikazuje, maksimalni trošak po danu, uređaji na kojima želimo da se kampanja prikazuje, razdoblje kampanje, način prikazivanja oglasa u slučaju da imamo više oglasa. Ovo su samo osnovne postavke kampanje te kao što smo već spomenuli AdWords su složeni alat koji nudi puno više od navedenih opcija a koje ćemo pokriti u jednom od budućih postova.

7. Osmišljavanje oglasa

Oglas se sastoji od 4 reda. Naslov (maksimalno 25 znakova), URL na koji oglas slijeće, te dva reda (maksimalno 35 znakova svaki). Koliko je u prijašnjim koracima bitna sposobnost analitike toliko je u ovom koraku bitna kreativnost.

Malo znakova a toliko toga što želimo reći i čime želimo uhvatiti pažnju korisnika.

Iskustvo nam je pokazalo da oglasi imaju bolji rezultat ako se u drugi red komunicira ponuda a u treći red se određeni „benefit“ koji oglašivač nudi (popust, akcija, besplatna dostava).  Svakako oglas osnažite pozivnom ekstenzijom, ekstenzijom lokacije, „ekstenzijom sitelinkova“ te ako je moguće ostalim ekstenzijama.

8. Unaprjeđivanje kampanje

Vaša kampanja je pokrenuta! Što dalje? Sada kreće nemilosrdno svakodnevno unaprjeđivanje kampanje. Testiranje različitih oglasa, testiranje kombinacija sletnih stranica i oglasa, micanje nepotrebnih ključnih riječi, uključivanje novih ključnih riječi, mjenjanje bidova za ključne riječi, analiza rezultata AdWordsa i uspoređivanje s Analyticsom i još puno toga čime se može unaprijediti kampanja.

Ljepota online oglašavanja je što su svi rezultati mjerljivi.

Također se ne smije zaboraviti na mjerenje konverzija. Konverzija je aktivnost koju je posjetitelj napravio na stranici nakon što je kliknuo na oglas. To može biti kupnja, poziv, slanje zahtjeva za ponudom i slično.

AdWords ne donose bogatstvo preko noći ali ako stručna osoba radi kampanju s Google AdWords oni vrlo brzo mogu postati najveći generator prihoda poduzeća te se za razliku od drugih vrsta oglašavanja u lipu može analizirati koliki je trošak po konverziji i koliki je povrat na investiciju. Ako Vaše poduzeće nema AdWords kampanju ili treba pomoć oko Internet aktivnosti, kontaktirajte Santini Media i dopustite da Vam pomognemo i povećamo Vašu prodaju.